11 toitu, mis teevad su küüned tugevaks

Kui küüned jäävad nõrgaks, siis võib arvata, et su keha vaevleb vajalike toitainete puuduses, kuid teadlikult toitudes saad tugevamad küüned kui eales varem.

1. Puuviljad, marjad

Kevadel on hea mõte süüa palju puuvilju ja marju ning saada lisaks heale rannavormile ka tugevad küüned. Kuivatatud aprikoosides on palju A-, kiivides C- ja banaanides B-grupi vitamiine, mis on kõik organismile väga vajalikud.

2. Punane liha

Mahlane punase liha tükk on suurepärane valguallikas ning sisaldab ka ohtralt rauda, mis on küünte tugevdamiseks eriti oluline. Inimesed, kel on rauapuuduse põhjustatud aneemia, kannatavad sageli ka küüneprobleemide all.

3. Mustikad

Mustikast paremat antioksüdanti, mis mõjutab rakutasandil küünte tugevust, on raske leida. Nimelt võivad antioksüdantide puudusest tekkida rakukahjustused, mis toovad kaasa stressihormoonide leviku ja põletikuliste protsesside tekke. Ka see mõjutab meie küünte tugevust. Peotäis mustikaid tagab hea tuju, korras rakud ja kaunid küüned.

4. Mandlid

Süües mandleid toidad samal ajal ka justkui küüsi, sest mandlid annavad lisaks suurele valgusisaldusele ka korraliku doosi magneesiumi. Magneesium on stressivastane mineraal ja stress omakorda on suur põhjus, miks küüned nõrgenevad ja kipuvad murduma.

5. Õlu

Õlu on üks rikkalikumaid räni allikaid. Räni on mineraalaine, mis kiirendab verevoolu ajju. See omakorda on hea tugevate küünte kasvuks. Mõõdukas koguses ja õigel ajal võib mõnikord alkoholist olla kasu.

6. Köögiviljad

Maguskartul, porgand ja rohelised lehtköögiviljad nagu näiteks spargelkapsas on sedavõrd head A-vitamiini allikad, et küünekasv võib muutuda tunduvalt kiiremaks. Spinat ja teised rohelised lehtköögiviljad sisaldavad suures koguses kaltsiumi, rauda ja antioksüdante. Seega söö tervislikult ja saleneb piht ning tugevnevad küüned!

7. Teraviljatooted

Unusta nisu ja nisutooted, sest head valku, mida on vaja tugevate küünte ülesehituseks, saad hoopis odrast. Pruun riis, kaerahelbed, rukis ja tatar on aga head A-vitamiini allikad. Pärmis on palju B-grupi vitamiine ja ka tsinki. Elagu loovus küpsetamisel, sest me armastame kauneid küüsi!

8. Munad

Söö üks muna päevas, kuid kevadel võib ka rohkem. Hea eesmärgi nimel on kõik lubatud ja tugevad küüned ju seda on. Munad on tõenäoliselt parim valguallikas, mida meie küüned tugevaks saamisel vajavad. Lisaks valgule saame munadest ka D-vitamiini ja biotiini, mis on B-kompleksi vitamiin. See mängib rolli keratiini tekkes ja aitab võidelda murduvate küüntega.

9. Kala

Kala sisaldab ohtralt täisväärtuslikku loomset valku ja kasulikke rashappeid. Eriti tasub süüa lõhet, milles on suurel määral biotiini ning omega-3-rasvhappeid. Just viimasel on põletikuvastane toime, samuti aitab see kaasa naha tervele välimusele ja on eelduseks ka tervetele ning tugevatele küüntele.

10. Brasiilia pähklid ehk parapähklid

Vaid kuus kuni kaheksa Brasiilia pähklit annab kokku pea 80 protsenti päevasest vajalikust seleenikogusest. Seetõttu tasub nende pähklitega piiri pidada, kuid murduvate küünte puhul tasub kaheksa pähklit igal juhul ära süüa.

11. Želatiin

Selleks, et muuta küüned tugevamaks, söö rohkem naturaalset želatiini sisaldavaid toite nagu sülti, tarretist, sefiiri ja marmelaadi.

Terveid ja tugevaid küüsi aitavad veel kaunimaks muuta Trendnails Küünestuudio küünetehnikud, kelle tehtud maniküür koos sellekevadiste trendikate joonistustega paistab eriliselt silma.